Základná škola
Sme škola, v ktorej deti môžu objavovať svet a žasnúť nad ním.
Sme rodinná a komunitná škola, v ktorej túžime, aby sa žiaci cítili ako doma. Vytvárame preto priateľskú a rodinnú klímu s láskyplným a rešpektujúcim prístupom k deťom a bezpečné rozmanité prostredie.
Zameranie školy vychádza z osobnostne orientovaného modelu vzdelávania podporujúceho jedinečnosť každého dieťaťa. V spolupráci s rodičmi vzdelávame a vychovávame deti k tvorivému a kritickému mysleniu. Vedieme k cnostnému charakteru, zodpovednosti, samostatnosti a tímovej práci v duchu kresťanských hodnôt. Vo vzdelávaní sa zameriavame na budovanie zdravej, celistvej osobnosti dieťaťa. Pracujeme tvorivo, zážitkovo a využívame vzájomnú spoluprácu detí.
Ako učíme
V rešpektujúcom a bezpečnom prostredí deti prirodzene skúmajú svet taký, aký je. Učia se nezávisle od seba, spolu a od seba navzájom. Vyučovanie realizujeme podľa učebných osnov pre primárne vzdelávanie, pričom využívame rôzne učebné metódy.
Písmo Comenia Script
Program Začít spolu
Anglický jazyk
Inovatívny šlabikár
Hejného metóda
Hodnotenie
Náš spôsob hodnotenia rešpektuje individualitu každého dieťaťa. Hlavným cieľom a zmyslom hodnotenia je spätná väzba, ktorá dáva dieťaťu a jeho rodičom informácie o kvalite jeho práce.
Hodnotenie je taktiež motiváciou pre ďalšiu prácu dieťaťa a významný faktor ovplyvňujúci vzťah dieťaťa ku škole a vzdelávaniu ako takému. To je dôvod, prečo sa zameriavame na poskytovanie pozitívnej spätnej väzby každému dieťaťu.
Využívame najmä hodnotenie založené na individuálnej norme, kedy porovnávame súčasný priebeh, výsledky práce a správanie dieťaťa s tými predošlými. Každé dieťa je teda porovnávané skôr so sebou samým ako s ostatnými spolužiakmi v skupine.
Celkové a priebežné hodnotenie
Všetky predmety 1. stupňa sa neklasifikujú. Na vysvedčení žiak dostáva písomné slovné hodnotenie. Učiteľ pravidelne eviduje pokroky žiaka s minimálne mesačnou periodicitou. Samostatné práce žiakov, diktáty, písomné práce sú od tretieho ročníka hodnotené v percentách. Učiteľ tak získava prehľad o tom, čo žiak ovláda, kde sú ešte rezervy. Ide teda najmä o spätnú väzbu pre učiteľa.
Sebahodnotenie žiakov
Sebahodnoteniu sa žiaci učia už od prvého ročníka v rámci ranných kruhov a záverečných hodnotiacich kruhov. S hodnotením a sebahodnotením sa stretávajú aj pri vypracovávaní sebahodnotiacich pracovných listov, kde žiaci formou značiek (emotikonov), označením na škále alebo písomnými odpoveďami na otázky vyjadrujú spätnú väzbu. V priebehu šk. roka môže učiteľ zorganizovat tzv. ŽUR – hodnotiace stretnuie žiak–učiteľ–rodič, kde na základe hodnotiacich hárkov žiak hodnotí sám seba.
Žiacke portfóliá
Aby bolo hodnotenie objektívne, musí mať konkrétne podklady. Jednou z možností sú žiacke portfóliá, kde si žiaci sami vyberajú a zakladajú pracovné listy, samostatné práce, ktoré dokazujú ich pokrok v učení. Práci s portfóliami sa žiaci postupne učia už od prvého ročníka. V portfóliách majú aj prehľadne spracované ciele základných vzdelávacích predmetov, ktoré žiaci poznajú a pravidelne s nimi pracujú.
Organizácia dňa
Škola je otvorená v čase od 7.30 – 17.00 hod. Vyučovanie začína o 8.30 hod. rannou komunitou a prebieha do 13.30 hod. s obedovou prestávkou. V čase od 13.30 do 17.00 hod. môžu deti zostať v školskom klube.
Poplatky za školu
Príspevok na vzdelávanie v školskom roku 2023/2024 je aktuálne vo výške 290 €/mesiac.
Strava sa platí zvlášť, cena stravného je momentálne 2 €/deň a zahŕňa obed. Desiatu a olovrant si žiaci nosia z domu.
Poplatok za spracovanie prihlášky – platba pri zápise 20 €.
Zápisné je vo výške 100 € – platba pri prijatí dieťaťa do školy.
Krúžky sa platia podľa vlastných pravidiel, o ktorých budete vždy vopred informovaní.
Učitelia základnej školy
Martina Rosová
riaditeľka
a učiteľka prvého stupňa
Martina Gaidosová
vychovávateľka
a manažérka sociálnych médií
Katarína Gabajová
učiteľka
prvého stupňa
Jana Crmomanová
vychovávateľka
Veronika Darwell
učiteľka
anglického jazyka