Základná škola

Sme škola, v ktorej deti môžu objavovať svet a žasnúť nad ním.

Sme rodinná a komunitná škola, v ktorej túžime, aby sa žiaci cítili ako doma. Vytvárame preto priateľskú a rodinnú klímu s láskyplným a rešpektujúcim prístupom k deťom a bezpečné rozmanité prostredie.

Zameranie školy vychádza z osobnostne orientovaného modelu vzdelávania podporujúceho jedinečnosť každého dieťaťa. V spolupráci s rodičmi vzdelávame a vychovávame deti k tvorivému a kritickému mysleniu. Vedieme k cnostnému charakteru, zodpovednosti, samostatnosti a tímovej práci v duchu kresťanských hodnôt. Vo vzdelávaní sa zameriavame na budovanie zdravej, celistvej osobnosti dieťaťa. Pracujeme tvorivo, zážitkovo a využívame vzájomnú spoluprácu detí.

Ako učíme

V rešpektujúcom a bezpečnom prostredí deti prirodzene skúmajú svet taký, aký je. Učia se nezávisle od seba, spolu a od seba navzájom. Vyučovanie realizujeme podľa učebných osnov pre primárne vzdelávanie, pričom využívame rôzne učebné metódy.

Písmo Comenia Script

Program Začít spolu

Anglický jazyk

Inovatívny šlabikár

Hejného metóda

Písmo Comenia Script

Praktické písacie písmo pre deti, ktoré je jednoduché, moderné a súčasné.

Charakteristika a výhody písma Comenia Script

1. Jednoduchá veľká abeceda, na rozdiel od zložitých barokových ťahov súčasnej školskej normy, ktoré v praktickom živote takmer nepoužívame.

2. Písmo má voliteľný sklon. Deti sa s ním zoznamujú až v 2. ročníku ZŠ.

3. Napojovanie písmen je tiež voliteľné, nemusí byť vôbec. Tým sa eliminuje nečitateľnosť písma, ktorá vzniká okrem iného z neprerušovaného písacieho ťahu. Napojovanie štýlom priraďovanie je praktické aj z hľadiska písania diakritických znamienok – deti ich napíšu ihneď nad písmenom, nie až po napísaní celého slova, ako sa to deje pri písme na princípe jedným ťahom.

4. Písmo vychádza v ústrety súčasným potrebám detí, ktoré už pred pubertou písmo jedným ťahom opúšťajú. To sa týka už aj detí na 1. stupni ZŠ.

5. Jednoduchšie písmo môže byť čitateľnejšie v zahraničí a naopak, cudzinci prichádzajúci na Slovensko nášmu písmu lepšie porozumejú a uľahčí sa im komunikácia.

6. Tým, že sú tvary písma bližšie tlačovému písmu, umožňuje zjednodušiť systém čítania a písania. Deti sa nemusia učiť písmená štyri, ale len jedno alebo dve.

7. Jednoduchšie písmo pomáha viac porozumieť textu než písmo zložitejšie, ktoré môže odvádzať pozornosť od obsahu.

8. Comenia Script má vypracované ťahy pre pravákov aj ľavákov, čo princíp existujúceho písma neumožňuje.

9. V abecede je niekoľko písmen a číslic, ktoré majú viac tvarových variantov. Dieťa si tak samo zvolí, ktoré tvary preferuje. S tvarovými variantmi sa deti zoznamujú až v 2. ročníku ZŠ.

Inovatívny šlabikár

Šlabikár autoriek Svetlana Kapalková a Lýdia Vencelová je komplexnou metodikou na vyučovanie slovenčiny v prvom ročníku základných škôl. Obsah rozvíja súvislé vyjadrovanie detí, teda naratívnu schopnosť a čítanie s porozumením ako aj písanie detí.  Metodika Šlabikára je postavená tak, aby rozvíjala tie jazykové schopnosti, ktoré deti potrebujú na úspešný štart čítania s porozumením. Ponúka bohatý jazykový materiál na rozvíjanie rozprávačských zručností, systematicky deti vedie v technike dekódovania, dáva im orientáciu v ortografickom systéme jazyka.

Prirodzenou súčasťou vyučovania je aj vyučovanie v exteriéri, besedy, kurzy, exkurzie, výstavy, múzeá, divadlo, filharmónia, knižnica.

Hodnotenie

Náš spôsob hodnotenia rešpektuje individualitu každého dieťaťa. Hlavným cieľom a zmyslom hodnotenia je spätná väzba, ktorá dáva dieťaťu a jeho rodičom informácie o kvalite jeho práce.

Hodnotenie je taktiež motiváciou pre ďalšiu prácu dieťaťa a významný faktor ovplyvňujúci vzťah dieťaťa ku škole a vzdelávaniu ako takému. To je dôvod, prečo sa zameriavame na poskytovanie pozitívnej spätnej väzby každému dieťaťu.

Využívame najmä hodnotenie založené na individuálnej norme, kedy porovnávame súčasný priebeh, výsledky práce a správanie dieťaťa s tými predošlými. Každé dieťa je teda porovnávané skôr so sebou samým ako s ostatnými spolužiakmi v skupine.

Celkové a priebežné hodnotenie

Všetky predmety 1. stupňa sa neklasifikujú. Na vysvedčení žiak dostáva písomné slovné hodnotenie. Učiteľ pravidelne eviduje pokroky žiaka s minimálne mesačnou periodicitou. Samostatné práce žiakov, diktáty, písomné práce sú od tretieho ročníka hodnotené v percentách. Učiteľ tak získava prehľad o tom, čo žiak ovláda, kde sú ešte rezervy. Ide teda najmä o spätnú väzbu pre učiteľa.

 

Sebahodnotenie žiakov

Sebahodnoteniu sa žiaci učia už od prvého ročníka v rámci ranných kruhov a záverečných hodnotiacich kruhov. S hodnotením a sebahodnotením sa stretávajú aj pri vypracovávaní sebahodnotiacich pracovných listov, kde žiaci formou značiek (emotikonov), označením na škále alebo písomnými odpoveďami na otázky vyjadrujú spätnú väzbu. V priebehu šk. roka môže učiteľ zorganizovat tzv. ŽUR – hodnotiace stretnuie žiak–učiteľ–rodič, kde na základe hodnotiacich hárkov žiak hodnotí sám seba.

 

Žiacke portfóliá

Aby bolo hodnotenie objektívne, musí mať konkrétne podklady. Jednou z možností sú žiacke portfóliá, kde si žiaci sami vyberajú a zakladajú pracovné listy, samostatné práce, ktoré dokazujú ich pokrok v učení. Práci s portfóliami sa žiaci postupne učia už od prvého ročníka. V portfóliách majú aj prehľadne spracované ciele základných vzdelávacích predmetov, ktoré žiaci poznajú a pravidelne s nimi pracujú.

Organizácia dňa

Škola je otvorená v čase od 7.30 – 17.00 hod. Vyučovanie začína o 8.30 hod. rannou komunitou a prebieha do 13.30 hod. s obedovou prestávkou. V čase od 13.30 do 17.00 hod. môžu deti zostať v školskom klube.

 

Poplatky za školu

Príspevok na vzdelávanie v školskom roku 2023/2024 je aktuálne vo výške 290 €/mesiac.

Strava sa platí zvlášť, cena stravného je momentálne 2 €/deň a zahŕňa obed. Desiatu a olovrant si žiaci nosia z domu.

Poplatok za spracovanie prihlášky – platba pri zápise 20 €.

Zápisné je vo výške 100 € – platba pri prijatí dieťaťa do školy.

Krúžky sa platia podľa vlastných pravidiel, o ktorých budete vždy vopred informovaní.

Učitelia základnej školy

Martina Rosová

riaditeľka
a učiteľka prvého stupňa

Martina Gaidosová

vychovávateľka
a manažérka sociálnych médií

Katarína Gabajová

učiteľka
prvého stupňa

Jana Crmomanová

vychovávateľka

Veronika Darwell

učiteľka
anglického jazyka